Dirbant su jaunimu, labai svarbu užmegzti ryšį

Doc. dr. Sigita Burvytė,
Socialinio ugdymo katedros vedėja
Socialinės edukacijos fakultetas
Lietuvos edukologijos universitetas

Dėstytoja doc. dr. S. Burvytė: „Dirbant su šių dienų jaunais žmonėmis, labai svarbu užmegzti psichologinį kontaktą“

2015 m. viena geriausių dėstytojų Lietuvos edukologijos universitete (LEU) studentų buvo išrinkta Socialinės edukacijos fakulteto dėstytoja doc. dr. Sigita Burvytė.

Ši maloni ir netikėta staigmena dėstytoją aplankė po visų dienos darbų, kai nusprendė pasitikrinti savo „Facebook“ paskyrą. „Iš pat pradžių suklusau, nesupratau, kas tai, kokia čia informacija, kodėl mano nuotrauka. Pradėjau skaityti ir maloniai nudžiugau. Pirmiausia apėmė pasididžiavimas mūsų universiteto studentais, kurie surengdami dėstytojų rinkimus parodė savo iniciatyvumą, smalsumą, veiklumą, norą daryti pokyčius, veikdami pozityviais būdais. Jeigu veikla vykdoma studentų iniciatyva, ir dėstytojai nieko apie tai nežino, vadinasi, mūsų studentai yra veiklūs, o dėstytojai dirba tinkamai, įkvėpdami juos veikti pozityviai“, – neslėpdama džiaugsmo pasakoja S. Burvytė.

Studentai pedagogę vertina dėl daugybės priežasčių: nuoširdaus bendravimo, naudingų patarimų, pozityvaus mąstymo... O kas gi lėmė dėstytoją pasirinkti šią profesijos kryptį? „Mano profesijos ir studijų kryptį lėmė mano mokytojai. Tvirtai apsisprendžiau, kad noriu gilintis į vaikų ugdymo šeimoje klausimus. Atlikusi tyrimą pradinėse mokyklose, pamačiau, kaip mokytojai bendrauja su mokiniais, kaip mokiniai gūžiasi nuo mokytojų žodžių. Taikydama šeimos piešimo metodiką, pažinau jų emocinę savijautą šeimoje. Tai paskatino pasirinkti tolesnes magistrantūros ir doktorantūros studijas, gilinant savo žinias vaikų ugdymo klausimais šeimoje. Vėliau, kai įstojau į doktorantūrą, turėjau galimybę pažinti prof. dr. Zenoną Bajoriūną, jo žmoną Totiliją, prof. dr. Bronislovą Bitiną, prof. dr. Giedrę Kvieskienę. Tai iškilios asmenybės, daug iš jų išmokau ir nuolat mokausi“, – atvirauja S. Burvytė.

„Dirbant su šių dienų jaunais žmonėmis, kurie yra smalsūs, motyvuoti, imlūs ir norintys keisti pasaulį, bet ne save, labai svarbu užmegzti psichologinį kontaktą“, – teigia pašnekovė. Jos nuomone, pusė darbo sėkmės priklauso būtent nuo to, nes tik jausdamasis saugiai žmogus gali priimti žinias ir išgirsti, kokią informaciją jam perduoda dėstytojas. Daug dėmesio ir energijos dėstytoja skiria įvairių metodų taikymui. „Veiksmingiausi yra tie metodai, kurie leidžia studentui pasijusti lygiaverčiam su dėstytoju“, – savo patirtimi dalijasi pedagogė.

Dirbdama su studentas S. Burvytė taiko aktyvius mokymo metodus, naudoja daug gyvenimiškų pavyzdžių, surinktų iš praktinio darbo su ugdytojais ir jų tėvais, iš savo asmeninės patirties, todėl paskaitų metu diskusijos yra neišvengiamos. „Diskusijų metu gali pažinti žmogų. Tik tuomet jam gali padėti mokytis iš savo patirties. Teorinius dalykus stengiuosi susieti su gyvenimu, nes tai, ką studentai suvokia, jiems lieka visam gyvenimui. Visada siekiu, kad gautos žinios jiems būtu naudingos, kad norėtų toliau gilinti savo šeimos pedagogikos ir pozityviosios tėvystės žinias. Mano manymu, dėstytojas turi būti savo dalyko mėgėjas, visokeriopai domėtis ir mokslinėmis įžvalgomis, ir praktiškai jausti gyvenimo pulsą, sekti, kas vyksta visuomenėje, gebėti susieti teoriją su gyvenimu. Reikia padėti studentams kritiškai vertinti gaunamą informaciją, kad jie galėtų pritaikyti turimas žinias ugdymo situacijoje. O tai sugeba padaryti savimi pasitikintys, kūrybingi ir kritiškai mąstantys jauni žmonės. Darbo su jaunu žmogumi metodai turi jį pakylėti ir įžiebti vidinę pažinimo motyvaciją. Šių dienų dėstytojai privalo atsakingai rinktis dėstymo metodus, kurie padėtų studentams mokytis reflektuoti, pažinti save, realizuoti savo kūrybingumą ir skatintų norą veikti“, – savo įžvalgomis dalijasi dėstytoja.

„Nors kiekvienais metais studentai ateina vis kitokie, pirmų paskaitų metu būna įdomu pažinti visą kursą ir kiekvieną studentą atskirai. Studentai keičiasi, o su jais keičiasi ir dėstytojai, jų dėstymo metodikos, ugdomoji aplinka, tarpusavio santykiai. Mano pirmoji dėstymo patirtis buvo prieš trylika metų, kai mokiausi iš studentų. Neturėjau tokios dėstymo patirties, kokią turiu dabar. Tada studentai pasižymėjo atsakingumu, smalsumu, reiklumu dėstytojams. Jie norėdavo gauti informaciją popieriaus lape. Šių dienų studentai labai greitai gali susirasti informaciją internete, bet jiems reikia dėstytojo mentoriaus, kuris padėtų atsirinkti, kritiškai pasižiūrėti į turimą informaciją. Studentai nori būti pastebėti, įvertinti. Jie nori save išreikšti ir veikti tikslingai, siekia greito rezultato, gero atlyginimo ir dėmesio, bet visi jų norai yra pamatuoti. Labai įdomus šių dienų jaunimas. Jis gali daug, bet ne visada veikia, daug dėmesio skiria sau, asmenybės saviugdai, daug gali nuveikti toje srityje, kuri jiems patinka. Kiekvienais metais iš kiekvienos studentų laidos gaunu labai daug, daug ko išmokstu, į kiekvieną jauną žmogų žiūriu kaip į būsimą socialinės pedagogikos žvaigždę, kuri dirbdama institucijoje prieš kiekvieną susitikimą su vaiku kels sau uždavinį: ką galiu šio susitikimo metu duoti vaikui? Tikiu, kad pasitikės savimi ir nebijos padėti žmogui. Labai džiaugiuosi kartu su studentais nuveiktais patyriminiais projektais, suorganizuotomis prasmingomis diskusijomis, kurios susilaukė visuomenės dėmesio, parengtais leidiniais, vestomis konferencijomis. Kai tik išgirstu apie studentų iniciatyvą, kuri yra prasminga jiems ir kitiems, visada palaikau ir stengiuosi juos ugdyti savo asmeniniu pavyzdžiu – ieškoti pozityvumo visose situacijose“, – pasakoja S. Burvytė.

„Dėstydama universitete keliu sau daug uždavinių: jausti, kas vyksta visuomenėje, siekti pažinti ir atpažinti joje vykstančius vaikų ugdymosi šeimoje ir kitose aplinkose sąlygas, suvokti, kaip tai veikia vaiką, domėtis kitų mokslininkų tyrimais ir nuolat vykdyti tyrimus, ieškoti įdomių „gyvosios edukacijos“ metodų, kurie leistų norimas žinias perteikti per patyrimines veiklas, kad gaunama informacija liktų visam gyvenimui, rasti kiekvienai studentų kartai priimtinų ugdymo metodų ir būdų, kurie padėtų perteikti sukauptą informaciją ir suteiktų vidinės motyvacijos visam gyvenimui. Tai – didžiausias iššūkis. Mano siekis duoti tai, kas žmogui naudinga visam gyvenimui“, – apie iššūkius universitete pasakoja dėstytoja.

S. Burvytė prasitaria, kad kartais ją užklupdavo abejonės, kildavo klausimų, ar teisinga linkme ji eina, todėl ši studentų nominacija jai pats reikšmingiausias įvertinimas. Tai tarsi patvirtinimas, kad ji žengia teisingu keliu. Dėstytoja studentams linki ieškoti savo gyvenimo kelio, dirbti tik mėgstamą darbą, studijuoti tik norimą specialybę, išsirinkti pačią geriausią antrąją pusę ir kiekvieną dieną savo artimiems žmonėms padėkoti už kasdienes smulkmenas. „Gyvenkite taip, jog galėtumėte pasakyti, kad esate laimingi žmonės. Pasakysiu receptą tiems, kurie nori būti laimingi: TIESIOG BŪKITE LAIMINGI“, – gražiu palinkėjimu pokalbį baigia viena geriausių LEU dėstytojų S. Burvytė.


Kalbino Jolita Grincevičiūtė

39 Komentarai

Neretai, ypatingai žiniasklaidoje išgirstame nuomonę apie kitokį, neva vaizdžiai įvardijamą "sugedusį" jaunimą. Bandoma atsakyti, kas lėmė jaunų žmonių pokyčius asmenybiniame lygmeny (technologijų amžius? Mažėjantis gyvas bendravimas?...). Tačiau apart diskusijų apie priežastis, mažai laiko skiriama apsimokymui prisitaikyti ir dirbti su rezultatu - tuo ką turime. Galų gale, nemotyvuotas, mažai socialus jaunimas, užsidarę savyje ir neapsisprendę vaikai galbūt yra "etiketė" užkabinta tų, kurie dėl negebėjimo atrasti ryšio su tokiu jaunimu, negalėjo įgyvendinti numatytų ir per amžius nekeičiamų ugdymo uždavinių. Pastebiu, kad dažniau nauji mokytojai, atėję į mokyklas, būna kupini visai kitokio požiūrio į jaunimą, su kuriuo teks dirbti, gana nesunkiai su juo susitvarko ir geba sėkmingai ugdyti. Gal tai ir yra raktas? Požiūris į mokinį ne iš aukšto, o kaip žmogaus į žmogų? Šiuo atveju paantrinsiu Dėstytojai. Su jaunimu tereikia užmegzti ryšį, atrasti kelią į juos, o tada ir labiausiai "sugedusios" kartos atstovai atveria asmenybinius lobynus. Pasitikėjimo ir tarpusavo pagalba persismelkęs klimatas ne tik skatina mokinių drąsą, bet ir motyvuoja mokytis.

Labai malonus straipsnis. Be galo džiaugiuosi, kad šiais metais turėjau puikią progą susipažinti su dėstytoja. Tai be galo pozityvus žmogus. Labai smagūs ir tuo pačiu reikšmingi yra jos vedami seminarai. Kiekvieną kartą pasisemi iš jų kažko naujo bei įsimeni visam gyvenimui. Kaip ir pati dėstytoja po seminaro sako: "Čia namų darbai visam gyvenimui". Ir tai yra tiesa. Linkiu dėstytojai ir toliau išlikti tokiai pat pozityviai bei sulaukti dar daugiau studentų savo paskaitose.

Nuostabi dėstytoja! Vienintelė, kuri nesukelia jokios įtampos seminarų metu. Puikūs dėstymo įgūdžiai ir bendravimo užmezgimas. Po kiekvieno seminaro išeinu su gera nuotaika ir nauju atradimu apie save arba apie mus supantį pasaulį.

eh paskaičius straipsnį vėl gavau dozę motyvacijos:) Aš taip pat labai džiaugiuosi šios dėstytojos paskaitomis, kurios paskatino daugeliui dalykų. Kaip pavyzdį galiu pasakyti vieną iš vaiko ugdymo metodikų : pavyzdys, pavyzdys, pavyzdys. Ją jau ėmiau taikyti su savo sūnumi - ir tai veikia .Supratimai - atėję paskaitų metu, kaip nelikti kritišku, neprimesti savo nuomonės ir savęs klientui, kaip svarbu užmegzti psichologinį ryšį -manau tikrai pravers darbuose ir gyvenime. Džiaugiuosi , kad turėjome ne tik teoriją bet daugiau ir praktinius užsiėmimus, kurie tikrai davė rezultatų. Užmegztas pasitikėjimas su klientu atveria labai daug kelių į tolimesnius darbus ir duoda puikių rezultatų.

Galiu pasidžiaugti, kad ir man teko džiaugtis šios dėstytojos paskaitomis. Dėstytoja trykštanti pozityvumu, kuriuo užkrečia ir studentus. Po kiekvienos paskaitos išeini su geromis emocijomis ir naujais potyriais.

Tai tikrai puiki dėstytoja! Jau kurį laiką stengiamasi įtikinti pedagogus, kad aktyvūs mokymo metodai yra naudingesni, nei "sausas skaidrių skaitymas", tačiau ne visiem dėstytojam tai pavyksta įsisavinti. Ši dėstytoja puikus pavyzdys, kad kontaktas su studentais, aktyvūs metodai ir bendradarbiavimas veda prie puikių rezultatų. Dėkojame, kad esate!

Super Dėstytoja, įspūdį palikusi ne tik man, bet ir mano kurso draugams. Paskaitos įdomios, su begale pavyzdžių, be "įmantrių" mokslinių žodžių. Ačiū. Tikiuosi kada nors sudalyvaiti ir Jūsų vedamuose seminaruose.

Labai džiugu, kad vis dar yra tokių pozityvių dėstytojų. Nuoširdžiausiai linkiu jums sėkmės.

Dėstytoja yra tikrai pavyzdys visiems : ir studentams, ir kitiems dėstytojams. Labai pozityvus žmogus, nuolat besišypsanti, skleidžianti gera energija. Jos paskaitos buvo superinės, dėstymas puikus , paremtas pavyzdžiais ir patirtimi.

Paskaitos metu sužinojau daug įdomių, naudingų dalykų. Smagu buvo žaisti su linksma ir įdomia dėstytoja ,bei nuoširdžiom kolegėm. Bendraujant su dėstytoja jaučiau šilumą, ji yra nuoširdi ir atvira. Prisiminimai ir įspūdžiai labai gražūs!

Šiuolaikinis jaunimas, kaip šiuolaikiniai vaikai - smalsūs, imlūs, trokštantys naujų žinių ir potyrių. Vaikams juos suteikia auklėtojos, o jaunam žmogui - dėstytojai, kurie sugeba sudominti, kurie dalinasi savo patirtimi, kurie priverčia keisti požiūrį į nusistovėjusias taisykles, iš pačios sunkiausios situacijos - rasti išeiti ir į gyvenimą žvelgti su šypsena. Ačiū už nuoširdų darbą.

Nuostabi dėstytoja, šiuolaikinės dėstymo priemonės, pozityvus požiūris į studentus, nuoširdus bendravimas , mokėjimas valdyti auditoriją. Džiaugiuosi, kad turėjau galimybę susipažinti ir bendrauti su S. Burvyte . Ačiū

Tikra savo srities profesionalė ,labai supratingas ir šiltas žmogus. Per paskaitas pateikia įdomių pavyzdžių, nevengia šmaikštauti, mėgsta pagyvinti paskaitas, žaidimais , ir kitais dalykais. Tikrai puiki Dėstytoją džiaugiuosi už Jūs .

S. Burvytė žino ką daro ;) Ji tikrai yra radus save ;) Dėstytojas, mokytojas ir k.t. turi šiuolaikiniam jaunimui atnešti nuoširdaus bendravimo čia ir dabar gyvai, o ne akių varvinimu į skaidrės. Specialistas turi rasti save dirbant su auditorija, atsižvelgiant į auditorijos poreikius, ir atrasti aukso vidurį tarp specialisto ir auditorijos poreikių. Ačiū, S. Burvytei jog ji moka atrasti aukso vidurį :)

Dėstytojos S. Burvytės paskaitos buvo nepakartojamos. Kiekvienos paskaitos metu vis galvojau, o kas bus dabar? Ką vėl dėstytoja sugalvos? Informacijos pateikimas paskaitų metu, per gyvuosius pavyzdžius, žavėjo (viską įsiminiau iki smulkmenų). Buvo neįtikėtina kaip dėstytoja S. Burvytė mums sukūrė tokią aplinką, kurioje mes atsipalaidavom ir bendravom lyg būtume iš vienos šeimos. Aš tikrai tikiu, kad ši dėstytoja eina tinkama linkme ir dar ne kartä skaitysime straipsnius, atsiliepimus apie Ją.
Ši dėstytoja man parodė, kad yra žmonių, kurie dirba savo darbą su džiaugsmu. Tikiuosi ir aš baigusi savo specialybę, į darbą keliausiu lyg į šventę, ir vaikai mane laikys drauge, pavyzdžiu.

Dėstytojos S. Burvytės paskaitos padėjo ramiai merginai, kuri nenorėjo būti pastebėta ,,išlįsti iš saugaus kiauto" (kalbu apie save). Šios Dėstytojos paskatinta stojau prieš auditoriją ir... nustebinau savo kurso drauges. Galbūt to nebūčiau padariusi, jei nebūčiau pasitikėjusi šia Dėstytoja. Nežinau kodėl, tačiau šiuo nuostabiu žmogumi pradėjau pasitikėti pačios pirmos paskaitos metu. Ši Dėstytoja ,,nuardo" barjerus, kurie dažnai skiria studentus nuo dėstytojų, taip sukurdama terpę, kurioje labai lengva įsisamoninti suteikiamą informaciją. O kaip gi kitaip, jei pasitikėdami vieni kitais galime papasakoti gyvenimiškas istorijas, kurių dėka informacija lengviau suvokiama.
Ne veltui šiame komentare kalbėdama apie S. Burvytę žodį ,,Dėstytoja" rašiau didžiąja raide, būtent todėl, kad ši Dėstytoja tokia ir yra - Dėstytoja iš didžiosios ,,D" :)

Laba diena ,galiu pasigirti,ir pasidžiaugti ,kad esu šios nuostabios dėstytojos studentė, kaip minėta straipsnyje ji iš tiesų yra labai tikra,tokia gyvenimiška, smagu lankyti paskaitas ateini " kaip namo" kur šilta ir gera,jauku ir ramu . Dagiau tokių dėstytojų kurie suprastų ,kad norint ,kad studentas ką nors išmoktų ar ,kad pas jį liktų kas nors galvoje būtina su juo užmegsti psichologinį ir emocinį ryšį. Studentas ar mokinys neturi mokytojo bijoti ,o turi gerbti ,o pagarbą reikia užsitarnauti .

Prisidedu,prie daugelio nuomonių,susipažinau su destytoja,ir begalo džiaugiosi dalyvavus jos paskaituose,nors pati esu tryjų vaikų mama,bet sužinojau daug naujų ir nesiginčijamų dalykų.Ir svarbiausia trys ugdymo metodus,kurie ištikrųjų veikia-PAVYZDYS,PAVYZDYS,PAVYZDYS!

Šiais metais mūsų grupei teko garbę padirbėti su šią nuostabią dėstytoja, paskaitų metu tikrai nebuvo jokios įtampos, dėstytoja puikiai sugeba studentams išdėstyti savo dalika taip,kad tikrai dėstomas dalykas iš studentams lengvai įsimintu.Labai dziaugiuisi, kad man teko garbe pabūti dėstytojos paskaitose.

Iš tikro dėstytoja labai šauni ir kaip žmogus ir kaip mokytojas, visos paskaitos įdomios ir naudingos, svarbu, kad dėsto dalyką paprastai, su pavyzdžiais ir leidžia pajusti ir patirti savo kailiu, tai apie ką kalba. O patyrus daug lengviau išmokti ir suprasti.

Tai tikrai yra puiki dėstytoja! Aš labai džiaugiuosi, kad man teko pabūti dėstytojos paskaitose ir kad paskaitos metu mes turėjome ne tik vieną teorija, bet buvo daugiau praktinių užsiėmimų, kurie davė gerą rezultatą. Linkiu dėstytojai visada būti tokiai pozityviai ir linkiu Jums sėkmės.

Su kiekvienu galima atrasti ryšį, netgi pačiam tamsiausiam žmoguje yra švieselė nuo kurios galima pradėti viska iš naujo.

Manau svarbiausia tai tiesiog parodyti studentui, jog jis yra visavertis paskaitos narys. Parodyti jaunam žmogui, jog jis turi teise diskutuoti su dėstytoju, kad turi žodžio laisvę.

Mano manymu ryšio užmezgimas yra bet kokio bendravimo pradžia su bet kokio amžiaus asmenybe, ypač šis ryšys yra svarbus, kai reikia pasiekti tam tikrų bendrų tikslų, o dirbant su jaunimu ši užduotis yra dar sudėtingesnė (šiais laikais toli gražu ne kiekvienas pedagogas geba užmegzti ryšį su ugdytiniu), todėl specialistams reikia dar labiau pasitempti, nuolat tobulėti, sekti naujoves, atnaujinti žinias bei įgūdžius.
O dėstytoja...nė neturiu žodžių apibūdinti šią asmenybę..tai pirmas toks žmogus sutiktas mano gyvenime- atrodo lyg tave suprastų iš pusės žodžio...be galo džiaugiuosi, kad nors ir trumpai , bet teko dirbti su šia dėstytoja :)))

Profesionale,kuri savo zinias perteikia visiems suprantamu budu, pateikdama pavyzdziu bei pasiulymu.
Zmogus, kuris budamas auditorije ikvepia kitus!

Labai malonu, kad savo darbo profesionalai dalinasi savo ziniom su studentais. Tai puikus pavyzdis.
Dziaugiuosi, kad teko man asmeniskai dirbti su tokia nuostabia destytoja.

Labai teisinga mintis, apie tai,kad kiekvienais metais studentai teina vis kiti ir kitokie. Kiekvieni turėdami savų lūkesčių ir poreikių, todėl labai svarbu dėstytojui, išlikti asmenybe, tačiau ir mokėti prisitaikyti prie atėjusios kartos. Vienarekšmiškai, raktas į sėkmingą bendradarbiavimą - tarpusavio ryšys.

Labai džiugina, kai dėstytojai stengiasi ne tik dėstyti, bet ir bendrauti bei bendradarbiauti su studentais. Puikios tokios iniciatyvos, kurios tik dar kartą patvirtina, kokią reikšmę turi bendravimas.

Su dėstytoja doc. Sigita teko garbė susitikti jos dėstomų paskaitų metu. Dėstytoja ne tik reikli studentams, puikiai valdo auditoriją, bet yra ir labai pozityvus žmogus, nuolat besišypsanti, skleidžianti gerąją energiją. Mūsų grupėje skirtingo amžiaus, net skirtingų kartų studentai su skirtingu žinių bagažu. Ir su visais dėstytoja randa bendrą kalbą, visiems aiškiai ir suprantamai perteikia žinias. Jos paskaitos įdomios, paremtos „gyvais“ pavyzdžiais ir patirtimi.

Pačiai taip pat teko susipažinto su šia nuostabia dėstytoja. Ji yra nuostabi savo srities specialistė, kuri moka sudominti studentus bei skatina jų saviraišką. Visos paskaitos su ja buvo smagios, įdomios bei labai naudingos.

Pozityvus straipsnis. Gera dėstytoja, labai įgudusi į savo dėstomą dalyką. Visada ieško kompromiso su studentais, yra pozityvaus mąstymo žmogus.

S.Burvytė - pavyzdys, kokius dėstytojus nori matyti studentai. Studentams labai svarbu, kokie dėstytojai juos ugdo. Jeigu pedagogas nesudomina, iš tokios pamokos/paskaitos bus mažai naudos. Manau, kad svarbu, jog ir studentai, ir dėstytojai mokytųsi vieni iš kitų. Nes bendradarbiavimas gali kalnus nuversti, nes tai motyvuoja ir padeda.

Tikrai yra labai pasididžiuojantis jausmas, kai supranti, kad tavo paskaitas ir seminarus veda tokie dėstytojai kaip S. Burvytė, kurie yra savo srities profesionalai ir pavyzdžiai kitiems.

Pritariu doc.dr Sigitai Budrytei. Jei norime šiltų, nuoširdžių santykių su jaunuoliais, reikia įdėti nemažai pastangų, tačiau - rezultatai bus labai malonūs.

Kaip aš laukiu kada paskaitų metu išmoksiu/įgausiu daug žinių! Praktinių, žinoma. Džiaugiuosi pasirinkusi šios dėstytojos paskaitas!

Labai buvo malonu skaityti ir pasisemti naujų įspūdžių ir žinių. Visos emocijos liete liejosi skaitant :))) Ačiū! Jūs tikras autoritetas - žmogus į kurį norisi lygiuotis ir tapti nors kažkiek panašiam, nes tai ką kuriate yra nuostabu :)

Komentuoti

Filtered HTML

  • Web puslapių adresai ir el. pašto adresai automatiškai tampa nuorodomis.
  • Leidžiamos HTML žymės: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Web puslapių adresai ir el. pašto adresai automatiškai tampa nuorodomis.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
CAPTCHA
Klausimas, skirtas patikrinti ar esate žmogus ir išvengti automatinių komentuotojų.